En sjovere måde at bevæge sig på

aa11

Vi vil alle gerne have et sjovt liv, og motion og bevægelse er ikke altid sjovt. I hvert fald ikke den traditionelle motion og bevægelse vi kender. Men nu er der jo lidt mere end bare løb, træning, cykling og alt det andet ”normale”, som mange af os synes er kedeligt. 

Hvis du vil have nogle gode ideer til en sjov måde at få bevægelse på, så læs her.

sjippetov

Sjov og hård motion med en trampolin

Trampoliner er ret så populære, især blandt yngre børn og teenagere. Men den er altså ikke kun sjov og ballade. Vi ved alle godt at stå og hoppe på jorden igen og igen er ret så hårdt. Trampolinen gør det bare lidt sjovere at stå og hoppe op og ned. Men i længden kan man faktisk få brændt en masse kalorier bare ved at hoppe lidt rundt og have det sjovt. Desuden får du også en god omgang træning i benene, og benene er jo vigtige at få trænet.

Så trampolinen er faktisk en god måde at få bevægelse ind i hverdagen på. Også selvom du hverken er et barn eller en ung teenager. Men det kan jo være godt for hele familien. De små har jo også brug for træning og motion. Så kan I også få noget familietid sammen, samtidigt med I får masser af bevægelse. 

Hvis du er bange for faren ved at hoppe på trampolin og falde ned af den, kan man heldigvis få en nedgravet trampolin. Så er der jo slet ingen fare for at falde langt ned, da trampolinen er på samme højde med jorden. Så er du og dine børn sikret.

traening med hulahopring

Sjippetov og hulahopringe

Noget mange af os sikkert kender fra vores egen barndom, er sjippetov og hulahopringe. Det er noget af det legetøj, man brugte rigtig meget, dengang man gik ud og legede. Men dengang var det slet ikke nær så hårdt, da man var fyldt med energi. I dag er det lidt noget andet.

Det at bruge en hulahopring kan være ekstremt hårdt. Men det kræver altså også en ordentlig en, ikke en af plastik. Det fungerer knap så godt. Men en hulahopring lavet til at træne med, kan virkelig gøre meget for mavemusklerne. Og det er jo også bare sjovt at se, hvor længe man kan holde ringen kørende på maven.

Sjippetov er jo bare hårdt. Specielt når man er blevet ældre. Det at stå og hoppe hver eneste gang snoren når ned under fødderne, hvilket den gør ret hurtigt og ret mange gange, er altså sindssygt svært og hårdt. Det kræver en del kræfter og energi, men hold op, hvor kan du brænde mange kalorier. Faktisk omkring hele 8 til 10 kalorier i minuttet eller endda mere. Det er altså 100 kalorier på 10 minutter. 

Der er ikke mange former for træning, der kan brænde så mange kalorier. Sjipning er jo også en sjov måde at udfordre sig selv på og se, hvor mange gange man kan hoppe over snore. Måske endda lære nogle tricks. Alt det gør altså bare det sunde liv en del sjovere.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *