Få mere ro i sindet med udendørsaktiviteter

Der er ingen grund til at købe et fitnessmedlemskab, når man frit kan benytte naturen. Udendørsaktivitet har direkte effekt på dit blodtryk og humør, og meget mere end indendørsaktivitet. Stress bliver mindsket bare ved mødet med naturen, som målt af muskelaktivitet og blodtryk og hjerneaktivitet.

For at sige det med få ord, så er det godt at tilbringe tid udenfor. I denne artikel vil du finde nogle forskellige aktiviteter, som du kan lave udenfor, der er gode for dit sind og generelle helbred.

Cykling

Cykling har mange fordele for dit sind og helbred. Til at starte med, så er det god træning for den nedre del af kroppen. Især for dine lårmuskler og lægge. Derudover så hjælper det også din cardio, og derfor forbedre det dit blodomløb. Det er også god træning, hvis man har en skade el. anden muskelsmerter, da det er vægtløs træning.

motion_i_naturen

At træde i pedalerne, mens du holder balancen, er også godt for dine koordinationsevner. Udover alt dette så er det godt for dit mentale velvære, da du kommer udenfor og får udløst nogle nydelsesstoffer i hjernen. Det kan derfor nedsætte stress og gøre dig i et bedre humør. Du kan også bruge det til at komme tættere på venner og familie. Har du brug for en god, ny cykel, så tag et forbrugslån.

Svømning

Det handler ikke kun om at nyde de dejlige vande, det er også god træning. Lige som cykling, så er svømning også en god træning, hvor der ikke er nogle stød. Det vil sige, at det er godt, hvis du lider af muskelsmerter el. anden form for skade. Du kan derfor med fordel bruge det til at komme dig fra en skade også, hvis du stadig ønsker at holde dig i gang. Vandet tilbyder og modstand, hvilket øger din muskelstyrke og giver dig en mere markeret krop.

Derudover så strækker det din krop og giver dig bedre fleksibilitet. Til sidst, men ikke mindst, så er det gratis. Du kan helt kvit og frit komme ud og nyde naturen, mens du får god træning. Det giver ro i sindet og kroppen. Det hjælper dig med at slappe af og afstresse.

At flyde i vandet, kan være med til at give dig en rolig fornemmelse i kroppen. Rytmen i vejrtrækning, som man skal bruge, når man svømmer, kan være meditativ for dig. Næste gang du er ude at svømme, så tænk over de mange fordele ved at svømme.

motion_i_naturen

 

Vandre

Igen en gratis ting, som man kan lave udenfor. Det kan være meget beroligende at gå udenfor i skoven eller bjergene og nyde naturen. Det er godt for dit blodomløb og generelle helbred. Desuden er det også lettere at tænke, når man går ift. mange andre træningsformer.

Mange kunstnere og andre tænkere benytter sig af dette, når de skal tænke kreativt. Gå allerede ud i naturen, og nyd de mange fordele for dit sind og helbred. Lyt efter fuglene og se om du kan spotte nogle dyr, der lurer derude i skoven el. lignende.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *